Friday, April 13, 2007

כתבה אחרונה - מטעם המומחה

שלום, הפעם זה אני , יהושע כותב לכם בפעם האחרונה.
ברצוני לספר לכם על כמה התפתחויות בקשר למצבה של גלית ולחקר מחלת הCF בכלליות.
כיום, כמו שכולנו יודעים מחלת הCF היא מחלה חשוכת מרפא והטיפול הוא רק מונע מהחרפת הסימפטומים וממוות.
אך לפני מספר ימים התוודעתי לשיטת טיפול חדשה או תיאוריה, בצורה יותר מדויקת של המובן.
לפי מה שאנשים מובחרים הסבירו לי, ישנו מחקר ומטרתו היא לנסות לבודד את חלבון הCFTR,
או בשמו המלא Cystic Fibrosis Trancemembrane conductance Regulator.
כידוע לכם, מחלת הסי.אפ.אס נובעת בגלל פגם בחלבון זה והיא גם נקראת על שמו.
החוקרים רוצים לנסות לבודד את חלבון זה במטרה לנסות "להחליף" אותו מגוף החולה ולשים במקומו חלבון תקין, וכך למעשה תמצא תרופה למחלת ה סי.אפ.אס.
כמובן, שבזמנים אלו, כאשר המחקר נמצא בראשית דרכו הטיפול הזה אינו יכול לעזור לגלית אלא יכול לעזור לדורות שיבואו אחריה וכך להציל חיים רבים של אנשים.
אולי רובכם תהיתם למה כתבתי במפשט האחרון "חים רבים של אנשים".
אני כתבתי זאת מכיוון שמחלת הסי.אפ.אס היא מבין המחלות הכרוניות הקשות השכיחות ביותר.
אך תופתעו לשמוע כי הסיכוי של תינוק בין הגילאים 2- 4להיות מאובחן כחולה במחלה זו 0.2%
מכלל האוכלוסייה הכללית!.
אז כן, אני אמשיך לעקוב אחרי גלית ומשפחתה לתמוך בהם.
אבל מטרתי בכתיבה זו לא הייתה רק בשביל ליידע אתכם על מצבה של גלית אלא הייתה גם בשביל לחשוף אתכם למציאות אחרת של אנשים, אשר לא כפו זאת על עצמם.
אני מודה לכם שהקדשתם את זמנכם ואכן קראתם הכל.
להית'

2 comments:

Opala said...

האתר מאוד יפה, אהבתי אתת התמונות שבכל דוח.
תמשיכו בעבודה הטובה

NAE

Unknown said...

הכנתם עבודה בהחלט טובה.
יש לי 2 הערות : 1.הבחירה של כיתוב בצבע ירוק היא קצת בעיייתית,הצבע בהיר מידי ומקשה קצת על הקריאה.עוד בענין העיצוב,חבל שלא הפכתם את סדר הכתבות.
2. מבחינת תוכן חסר הסבר מעמיק יותר על מהות המחלה.מהו בעצם הפגם במחלה זו ?
הציון : 90